آموزش استوری گذاشتن در تلگرام + کامل

استوری گذاشتن در تلگرام

استوری گذاشتن در تلگرام قابلیت استوری در تلگرام یکی از جدید‌ترین قابلیت‌هایی است که در اختیار کاربران پلتفرم مجازی تلگرام قرار گرفته است. در حال حاضر این امکان برای کاربران تلگرام پرمیوم گسترده‌تر و جذاب‌تر است، اما کاربران عادی هم قادر به گذاشتن استوری در صفحه تلگرام خود هستند. به گفته تلگرام، کاربران می توانند استوری های مخاطبان شان را در صفحه اصلی ببینند. همچنین امکان ضبط هم‌زمان از دوربین جلو و عقب باعث می‌شود ثبت استوری‌ها جذاب‌تر باشد. در ادامه به آموزش استوری گذاشتن در تلگرام و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

 

قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام چیست؟

قابلیت استوری در تلگرام همانند قابلیت‌های استوری در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند واتسپ و اینستاگرام است. در واقع استوری گذاشتن دارای یک مفهوم مشخص بوده و به معنای گذاشتن ویدئو‌ها و یا تصاویری از روزمرگی‌ها و اتفاقات روز است. البته این ویدئو‌ها یا تصاویر به صورت موقت بوده و تنها برای مدت زمانی محدود قابل مشاهده خواهند بود. قابلیت استوری در تلگرام جهت برقراری ارتباط و تعامل با دنبال‌کنندگان و دوستان و خانواده خود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استوری گذاشتن در تلگرام در مورد مشاهده استوری دیگران در اپ تلگرام، باید گفت در این خصوص تلگرام تا حد زیادی از اینستاگرام پیروی کرده است. به این معنی که کاربران تلگرام می‌توانند در بخش دایره شکل بالای صفحه استوری مخاطبین خود را تماشا کنند. گفتنی است که امکان پاک کردن استوری تلگرام برای کاربران وجود دارد و آنان می‌توانند هر زمان که بخواهند آن را پاک نمایند.

 

استوری گذاشتن در تلگرام

 

قابلیت‌های استوری تلگرام برای کاربران عادی و پرمیوم

  • حداکثر ظرفیت استوری تلگرام برای کاربران پریمیوم ۱۰۰ تا در روز است که برای کاربران عادی این عدد برابر ۳ تا در روز است.
  • کاربران پریمیوم می‌توانند مدت زمان نمایش استوری تلگرام را از ۶ تا ۴۸ ساعت تنظیم کنند، در حالی که برای کاربران عادی فقط ۲۴ ساعت قابل تنظیم است.
  • کاربران پریمیوم می‌توانند استوری‌ها را به صورت ناشناس مشاهده کنند.
  • استوری کاربران پریمیوم با اولویت بیشتری به دیگران نمایش داده می‌شود.
  • کاربران پریمیوم می‌توانند استوری‌های تلگرام را ذخیره کنند.
  • برای کاربران پریمیوم امکان نوشن کپشن طولانی‌تر نسبت به کاربران عادی وجود دارد.

 

 

نحوه گذاشتن استوری در تلگرام

گذاشتن قابلیت استوری در تلگرام به این شکل است که ابتدا باید صفحه چت در صفحه اصلی تلگرام را به سمت پایین کشید. در این حالت گزینه‌ای به شکل دوربین عکاسی ظاهر می‌شود. سپس صفحه استوری تلگرام باز شده که در آن می‌توان عکس یا فیلم خود را استوری کرد. برای این کار باید گزینه‌ای که دارای نشان دایره است را لمس کرد.

استوری گذاشتن در تلگرام برای نوشتن کپشن نیز همانند استوری اینستاگرام، با لمس وسط صفحه، متن مورد نظر را تایپ کرده و در نهایت آن را در استوری قرار دهید. لازم به ذکر است که در قسمت پایین عکس گرفته شده ابزار‌هایی وجود دارند که می‌توان به کمک آنها در استوری خود تغییراتی ایجاد کرد. در ادامه استفاده از قابلیت استوری در تلگرام باید گزینه آبی رنگ که به شکل نشان تلگرام بوده و در قسمت پایین صفحه قرار دارد را لمس کرد. بعد از انجام این فرایند می‌توان ظرف مدت کوتاهی استوری مورد نظر خود را در تلگرام منتشر کرد. در ادامه مراحل به صورت کلی برای گوشی های آیفون و اندروید شرح داده شده است.

 

مراحل گذاشتن استوری تلگرام در گوشی آیفون

۱. برنامه تلگرام را در IOS باز کنید.

۲. از بالا سمت راست دکمه New Story را انتخاب کنید یا این که چت موردنظر را از چپ به راست بکشید.

۳. حالا یک عکس یا ویدیو از گالری آیفون خودتان انتخاب کنید و سپس گزینه Next را انتخاب کنید.

۴. تنظیمات استوری را می توانید تغییر دهید و در نهایت روی دکمه Post Story بزنید.

۵. پس از انجام این مراحل، استوری تلگرام شما منتشر خواهد شد و می توانید در بخش تصویر پروفایل خود آن را مشاهده کنید.

 

آموزش بکاپ گرفتن از ایفون به صورت رایگان

 

مراحل گذاشتن استوری تلگرام در گوشی اندروید

۱. اپلیکیشن Telegram را باز کنید.

۲. دکمه دوربین در سمت چپ پایین را انتخاب کنید.

۳. عکس یا ویدیویی که میخواهید استوری کنید را از گالری گوشی اندروید انتخاب کنید؛ سپس گزینه Next را بزنید.

۴. تنظیمات استوری را می توانید طبق نظر خودتان انجام داده و در نهایت برای انتشار استوری روی دکمه Post Story بزنید.

 

آموزش افزودن استیکر، موسیقی و فیلتر‌ها به استوری تلگرام

استوری گذاشتن در تلگرام برای اضافه کردن استیکر به قابلیت استوری تلگرام باید ابتدا نشان استیکر که در گوشه راست بالای صفحه قرار دارد را لمس کرد. سپس در میان انواع استیکر‌ها نوع دلخواه خود را انتخاب کرد. البته کاربران می‌توانند به کمک ابزار استیکر ساز استیکر مورد نیاز خود را تهیه کنند.

استوری گذاشتن در تلگرام برای اضافه کردن موسیقی به استوری تلگرام نیز باید نشان موسیقی را که در قسمت بالای صفحه و در سمت راست قرار دارد را لمس کرد. سپس می‌توان آهنگ مورد نظر خود را از میان فهرست آهنگ‌های پر طرفدار لمس کرد. همچنین می‌توان از فایل‌های موسیقی گوشی و یا فضای ذخیره‌سازی ابری نیز استفاده کرد. جهت اضافه کردن فیلتر‌ها به قابلیت استوری تلگرام باید پیش از ثبت عکس و فیلم و یا انتخاب آن‌ها، صفحه را به سمت چپ یا راست کشید. سپس از میان انواع فیلتر‌ها نوع مورد نظر خود را انتخاب کرد.

 

 

خصوصی‌سازی قابلیت استوری در تلگرام

استوری گذاشتن در تلگرام تلگرام در قابلیت گذاشتن استوری تا حد زیادی حریم خصوصی کاربران را رعایت می‌کند. بنابراین امکان خصوصی‌سازی قابلیت استوری تلگرام برای کاربران این شبکه اجتماعی و پیام‌رسان وجود دارد. به این معنی که کاربران می‌توانند استوری قرار داده شده در تلگرام را تنها برای عده‌ای از مخاطبان نمایش دهند. کاربران تلگرام مجاز خواهند بود تا تماشای استوری‌های خود در سایت تلگرام را برای دیگران مدیریت کنند.  علاوه بر این تلگرام به کاربران خود اجازه می‌دهد تا از قابلیت استوری تلگرام در قالب لیستی از افراد به خصوص استفاده کند که این ویژگی نیز همانند استوری اینستاگرام به کار رفته است.

این مطلب برای شما مفید بوده است؟
منبع: وبسایت ادج ای تی
نظرات کاربران
نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

edgeit
مدل گوشی مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.