اموزش افزایش رم گوشی های اندرویدی + در یک دقیقه

افزایش رم گوشی های اندرویدی

افزایش رم گوشی های اندرویدی بارها کلمه رم مجازی را در لپ‌تاپ و کامپیوترها شنیده‌اید و شاید بیشتر از هر چیز دوست داشته باشید این قابلیت در گوشی وجود داشته باشد؛ زیرا با حجم زیاد اطلاعات در گوشی‌های هوشمند، نیاز آن بیش از پیش احساس می‌شود. خوشبختانه این قابلیت در گوشی‌های موبایل نیز قرار گرفته است. ابتدا این اصطلاح در گوشی‌های میان‌رده به‌کار برده‌شد. اما به‌مرور زمان با نیاز روز افزون کاربران گوشی، در میان گوشی‌های پرچم دار نیز دیده می‌شود. اگر شما هم تازه با این اصطلاح در گوشی‌های هوشمند آشنا شده‌اید و نمی‌دانید رم مجازی اندرویدی چیست و رم مجازی سامسونگ یا شیائومی چیست؟ و روش فعال سازی رم مجازی سامسونگ و شیائومی چگونه است؟ تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

 

تعریف رم گوشی و افزایش رم گوشی های اندرویدی

افزایش رم گوشی های اندرویدی قبل از آن که به تعریف رم مجازی بپردازیم بهتر است درباره رم گوشی صحبت کنیم. رم، حافظه موقت گوشی است که اطلاعات گوشی را موقتا ذخیره می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود برنامه‌های بیشتری در پس‌زمینه اجرا شوند بدون این که نیاز باشد برنامه قبلی بسته شود. وقتی برنامه‌ای را در گوشی باز می‌کنید، این برنامه وارد حافظه رم می‌شود و هرچقدر این رم بیشتر باشد، گوشی می‌تواند برنامه‌های بیشتری را به صورت هم‌زمان به صورت باز داشته باشد.

 

راهنمای فعالسازی رم مجازی سامسونگ

سامسونگ قابلیت RAM PLUS را برای افزایش حافظه گوشی‌های خود اضافه کرده است. شما از این طریق می‌توانید 2، 4، 6 یا 8 گیگابایت رم مجازی را به گوشی سامسونگی خود اضافه کنید. برای استفاده از این قابلیت لازم است به Settings و سپس Battery and device care مراجعه کنید و گزینه Memory را بزنید. در نهایت گزینه RAM PLUS را انتخاب کرده و میزان رم مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این مقدار از حافظه گوشی شما استفاده می‌شود.

 

افزایش رم گوشی های اندرویدی

 

افزایش رم مجازی گوشی با Micro Sd

افزایش رم گوشی های اندرویدی ساده‌ترین روش افزایش رم مجازی با کمک کارت میکرو اس‌دی است، اما فقط گوشی‌های اندرویدی روت‌شده می‌توانند از این روش استفاده کنند. موارد مورد نیاز برای انجام این کار یک عدد تبلت یا گوشی اندرویدی، کارت میکرو اس دی، کارت خوان اس دی و یک رایانه شخصی با ویندوز است. در نظر داشته باشید که هر چه  کارت میکرو اس دی باکیفیت‌تری بخرید، به نتایج بهتری خواهید رسید. در بهترین حالت پیشنهاد می‌کنیم که کارت میکرو اس دی کلاس 4 بخرید.

در نظر داشته باشید که این روش ممکن است امنیت گوشی شما را به خطر بیندازد و از سوی دیگر برای کاربران مبتدی اصلا توصیه نمی‌شود. در واقع در صورت انجام این روش باید دانش کافی از مفاهیمی مانند پشتیبانی گوشی از Swapping و موارد این‌چنینی داشته باشید.

 

بهترین برنامه ها برای مطالعه و درس خواندن گوشی

 

نتیجه‌گیری نهایی

ساده‌ترین راه افزایش رم گوشی استفاده از تنظیمات خود گوشی و فعال کردن رم مجازی است که در بالا برای گوشی‌های سامسونگ و شیائومی روش انجام آن را توضیح دادیم. شما می‌توانید از SD Card نیز برای این کار استفاده کنید ولی این روش نیاز به روت کردن گوشی و تخصص دارد و به همه پیشنهاد نمی‌شود.

 

 

این مطلب برای شما مفید بوده است؟
منبع: وبسایت ادج ای تی
نظرات کاربران
نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

edgeit
مدل گوشی مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.