بررسی مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی + راهنمای جامع

نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی

نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی شاید یرای شما هم اتفاق افتاده باشد که هنگام مکالمه صدای گوشی قطع شده باشد!! قطع شدن ناگهانی صدا در حین مکالمه با گوشی شیائومی، تجربه‌ای ناخوشایند و آزاردهنده است که می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد. در این مقاله به بررسی مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی و ارائه راه حل‌های مناسب برای رفع مشکل می‌پردازیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

 

بررسی مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی

نیامدن یا قطع شدن صدا در گوشی شیائومی زمانی که صحبت می‌کنیم، بسیار ناراحت کننده است. اما این مشکل به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بررسی کردیم.

1. مشکلات نرم افزاری:

  • تنظیمات صدا: ابتدا مطمئن شوید که حجم صدای زنگ و مکالمه به درستی تنظیم شده باشد و حالت بی‌صدا یا مزاحم نشوید فعال نباشد. همچنین، تنظیمات مربوط به میکروفون و بلندگو در برنامه تماس را بررسی کنید.
  • نرم افزار معیوب: توجه داشته باشید که گاهی اوقات، نرم افزارهای معیوب یا برنامه‌های ناسازگار می‌توانند در عملکرد صحیح بلندگو یا میکروفون گوشی اختلال ایجاد کنند. برای رفع این مشکل، می‌توانید گوشی خود را به روز رسانی کرده و برنامه‌های مشکوک را حذف کنید.
  • اشکالات سیستمی: گاهی اوقات، ممکن است اشکالات سیستمی در گوشی شما باعث ایجاد مشکل در شنیدن صدا شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید گوشی خود را ریستارت یا به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

2. مشکلات سخت افزاری:

  • میکروفون: اگر مشکل فقط در حین مکالمه و برای شنیدن صدای طرف مقابل وجود دارد،ممکن است میکروفون گوشی شما دچار مشکل شده باشد. جهت تست میکروفون، می‌توانید از برنامه‌های ضبط صدا استفاده کنید.
  • بلندگو: اگر مشکل فقط در حین مکالمه و برای شنیدن صدای خودتان وجود دارد، احتمالاً بلندگوی گوشی شما دچار مشکل شده است. برای تست بلندگو، می‌توانید موسیقی یا فیلم پخش کنید.
  • اسپیکر خراب: اگر مشکل در هر دو حالت (مکالمه و پخش صدا) وجود دارد، ممکن است اسپیکر داخلی یا خارجی گوشی شما خراب شده باشد.
  • سیم‌کشی معیوب: در برخی موارد، سیم‌کشی معیوب داخل گوشی می‌تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد بلندگو یا میکروفون شود.

3. سایر موارد:

  • استفاده از هندزفری یا هدفون: اگر در حین استفاده از هندزفری یا هدفون با مشکل نشنیدن صدا مواجه هستید، ممکن است هندزفری یا هدفون شما خراب شده باشد. همچنین، تنظیمات مربوط به بلوتوث یا جک هدفون را بررسی کنید.
  • قاب گوشی: در برخی موارد، قاب گوشی می‌تواند باعث ایجاد انسداد در بلندگو یا میکروفون شود. برای تست این موضوع، قاب گوشی را از گوشی خود جدا کنید.

 

راه حل‌های مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی

  • گوشی خود را ریستارت کنید.
  • به روز رسانی نرم افزار گوشی و برنامه‌های مرتبط.
  • حذف برنامه‌های مشکوک و غیرضروری.
  • تنظیمات صدا و تماس را بررسی کنید.
  • گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید و سپس از حالت هواپیما خارج شوید.
  • از سیم‌کارت دیگری استفاده کنید.
  • با اپراتور تلفن همراه خود تماس بگیرید.
  • در صورت نیاز، گوشی را به مرکز تعمیرات مجاز ببرید.

چند نکته مهم در مورد مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی

  • نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی از ضربه زدن، افتادن یا نفوذ آب به گوشی خودداری کنید، زیرا این موارد می‌توانند به سخت افزار گوشی آسیب برسانند.
  • از استفاده از شارژر و لوازم جانبی غیرمعتبر خودداری کنید.
  • گوشی خود را به طور مرتب به روز رسانی کنید.
  • در صورت عدم موفقیت در حل مشکل با استفاده از راه‌حل‌های فوق، به یک متخصص تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

 

نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی

 

تنظیمات اینترنت همراه اول در آیفون

 

بررسی بیشتر مشکل قطع صدا در گوشی‌های شیائومی

همانطور که اشاره شد، علاوه بر موارد کلیِ قطع صدا در گوشی‌های هوشمند، برخی عوامل خاص در گوشی‌های شیائومی می‌توانند در این مشکل نقش داشته باشند:

فعال بودن گزینه “مزاحم نشوید” در برنامه MIUI Optimizations:

این قابلیت در گوشی‌های شیائومی با سیستم‌عامل MIUI وجود دارد. در صورتی که این گزینه برای برنامه “Phone” یا “مکالمه” فعال باشد، ممکن است صدای زنگ و مکالمه را قطع کند. برای غیرفعال کردن آن:

  • به تنظیمات (Settings) بروید.
  • به بخش “تنظیمات اضافی” (Additional settings) بروید.
  • گزینه “امنیت” (Security) را انتخاب کنید.
  • سپس به بخش “بهینه‌سازی‌های MIUI” (MIUI Optimizations) بروید.
  • در این بخش، گزینه “مدیریت برنامه‌ها” (Manage apps) را انتخاب کنید.
  • روی برنامه “تلفن” (Phone) یا “مکالمه” کلیک کنید.
  • گزینه “مزاحم نشوید” (Don’t disturb) را غیرفعال کنید.

تنظیمات نادرست در برنامه “Clear Speaker”:

نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی برنامه “Clear Speaker” در گوشی‌های شیائومی برای بهبود صدای مکالمه وجود دارد. اما تنظیمات نادرست آن ممکن است باعث قطع صدا شود. برای بررسی این تنظیمات:

  • به تنظیمات (Settings) بروید.
  • به بخش “تنظیمات اضافی” (Additional settings) بروید.
  • گزینه “Clear Speaker” را پیدا کنید.
  • بررسی کنید که این قابلیت فعال نباشد، یا تنظیمات آن را به حالت پیش فرض برگردانید.

راه حل‌های تکمیلی:

پاک کردن حافظه کش (Cache):

نیامدن صدا هنگام مکالمه در شیائومی گاهی اوقات، تجمع فایل‌های موقت در گوشی می‌تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد نرم‌افزار شود. پاک کردن حافظه کش برنامه “تلفن” یا “مکالمه” و همچنین کل گوشی، ممکن است مشکل را حل کند. (مسیر پاک کردن حافظه کش بسته به مدل گوشی شیائومی شما ممکن است کمی متفاوت باشد.)

بررسی به‌روزرسانی نرم‌افزار: بروزرسانی نرم‌افزار گوشی به آخرین نسخه می‌تواند باگ‌های نرم‌افزاری قبلی را که باعث قطع صدا می‌شدند، برطرف کند. برای بررسی به‌روزرسانی به مسیر Settings > About Phone > System Updates بروید.

استفاده از سیم‌کارت دیگر: با تست سیم‌کارت دیگری در گوشی خود، می‌توانید بررسی کنید که آیا مشکل از سیم‌کارت است یا خیر.

در صورتی که با انجام مراحل بالا همچنان مشکل قطع صدا در حین مکالمه با گوشی شیائومی شما حل نشد، بهتر است به یک مرکز تعمیرات مجاز موبایل مراجعه کنید.

 

 

این مطلب برای شما مفید بوده است؟
منبع: وبسایت ادج ای تی
نظرات کاربران
نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

edgeit
مدل گوشی مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.