تفاوت Do Not Disturb و Silent در ایفون‌ +غیرفعال کردن

تفاوت Do Not Disturb و Silent

تفاوت Do Not Disturb و Silent در ایفون‌ به همان اندازه که گوشی‌های هوشمند می‌توانند مفید باشند، قادر هستند وقت ما را تلف کرده و همچنین تمرکز ما را از کارهای اصلی و مهم برهم زنند. بهترین کار در این موارد قرار دادن گوشی روی یکی از سه حالت بالا است که هر کدام به نوعی به شما کمک می‌کنند تا روی کار خود متمرکز شوید و از کارهای اصلی خود بازنمانید. در این مطلب قصد داریم تفاوت سه حالت سایلنت یا بی‌صدا، قابل استفاده در آیفون را توضیح دهیم تا شما بدانید هر یک در چه شرایطی کاربرد دارد و بتوانید بهترین استفاده را از آن‌ها بکنید.

 

حالت سایلنت (silent) و تفاوت Do Not Disturb و Silent در ایفون‌

اولین حالت بی‌صدا و پایه‌ای‌ترین آن‌ها حالت silent است که به احتمال بسیار زیاد با آن آشنا هستید و با فعال کردن آن تمام نوتیفیکیشن‌های دریافتی بی‌صدا می‌شوند، ولی با دریافت هر نوتیف چراغ صفحه روشن شده و همچنین پنل نوتیف هم به روی صفحه قفل نمایش داده می‌شود.

همچنین حالت سایلنت به صورت پیش‌ فرض با حالت ویبره همراه است که برای خاموش کردن آن باید به بخش settings و sound مراجعه کنید و تیک گزینه Vibrate on Silent را خاموش کنید.

 

راه‌های افزایش امنیت گوشی‌ شیائومی + کاربردی

 

تفاوت Do Not Disturb و Silent در ایفون‌

 

حالت دی ان دی (do not disturb)

حالت (do not disturb (DND هم به نوعی حالتی از سایلنت به حساب می‌آید، ولی تنظیمات بیشتری از حالت سایلنت ارائه می‌دهد. زمانی که DND را فعال کنید، تمام نوتیف‌های دریافتی به حالت بی‌صدا درمی‌آیند و نمایشگر گوشی هم حتی برای نوتیف‌های دریافتی روشن نمی‌شود و خبری هم از پنل نوتیفیکیشن‌ها در قفل صفحه نیست.

تفاوت Do Not Disturb و Silent همچنین در حالت DND ویبره نیز به صورت پیش فرض خاموش بوده و به بیان ساده‌تر با روشن کردن این حالت هیچ نوتیف، تماس و یا هرچیز دیگری نمی‌تواند تمرکز شما را از کاری که می‌کنید برهم زند و در واقع گوشی هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند.

نکته‌ی مثبت دیگر حالت DND قابلیت‌های آن است که به شما امکان می‌دهد مثلا تماس‌های دریافتی از لیست favorite را با صدا نگه دارید و یا مثلا تنظیم کنید که اگر شخصی دوبار پشت سرهم زنگ زد، بار دوم گوشی زنگ بخورد. همچنین می‌توانید برای DND ساعت مشخص کنید تا در زمان خاصی روشن و خاموش شود.

برای دسترسی به این تنظیمات باید وارد settings شوید و به روی گزینه do not disturb کلیک کنید. در آخر برای روشن کردن این حالت می‌توانید از نوتیفیکیشن سنتر گوشی استفاده کرده و روی علامت ماه نمایش داده شده در تصویر کلیک کنید.

 

حالت پرواز (airplane)

تفاوت Do Not Disturb و Silent در ایفون‌ حالت airplane (پرواز) به صورت پیش فرض برای زمانی کاربرد دارد که سوار هواپیما می‌شوید زیرا سیگنال‌های گوشی می‌تواند تأثیر منفی به روی ارتباطات هواپیما داشته باشد، ولی جدا از این کاربرد این حالت استفاده‌های دیگری هم دارد و به شما کمک می‌کند که در مواقع دلخواه با روشن کردن آن تمام ارتباطات گوشی را قطع کنید (زمانی که حالت airplane روشن می‌شود تمام اتصالات از جمله سیم‌ کارت، وای‌فای، بلوتوث، Gps و … خاموش می‌شوند، هرچند می‌توانید پس از آن از وای فای یا بلوتوث استفاده کنید).

تفاوت Do Not Disturb و Silent به نوعی حالت پرواز زمانی کاربرد دارد که می‌خوهید به کل هیچ ارتباطی با فضای مجازی و دنیای بیرون نداشته باشید و به عنوان مثال از سفر خود در دل طبیعیت لذت ببرید. برای روشن کردن حالت airplane می‌توانید از کنترل سنتر گوشی آیکون هواپیما را انتخاب کنید.

 

 

این مطلب برای شما مفید بوده است؟
منبع: وبسایت ادج ای تی
نظرات کاربران
نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

edgeit
مدل گوشی مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.