علت قطع شدن صدای گوشی + راهکار قطعی

قطع شدن صدای گوشی

قطع شدن صدای گوشی قطع شدن صدا در گوشی‌های هوشمند یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران گاها با آن مواجه خواهند شد. مشکل قطع شدن صدای گوشی‌ موبایل می‌تواند حین بازی، مکالمه تلفنی، گوش دادن به موسیقی و… رخ دهد. این مشکل ممکن است ناشی از دلائل زیادی از جمله عوامل نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، ضربه به گوشی، نفوذ مایعات، و آسیب‌های فیزیکی باشد. خبر خوب این است که برخی از این عوامل قابل رفع هستند که در ادامه به آموزش گام به گام هر یک و علت قطع شدن و نیامدن صدای گوشی خواهیم پرداخت.

 

علت قطع شدن صدای گوشی

قطع شدن صدای زنگ در گوشی مشکل آزاردهنده‌ای است که شاید خیلی از کاربران با آن درگیر باشند. یکی از مهمترین علت قطع شدن صدای گوشی سامسونگ وجود ایراد سخت افزاری است که در این صورت باید مطمئن شوید گوشی را به دست متخصص و تعمیرکار ماهر می‌سپارید. اما اگر گوشی شما به صورت فیزیکی آسیب ندیده این امکان وجود دارد که تنها ایرادات نرم افزاری موجب قطع شدن کامل صدای گوشی سامسونگ شده باشند.

برای مثال نصب برخی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها‌ ‌می‌توانند چنین مشکلی را به وجود آورند. استفاده از هدفون و یا اسپیکر‌های بلوتوثی هم ممکن است سیستم صدای گوشی شما را به هم بریزند. از این رو ممکن است بتوانید با استفاده از برخی روش‌های نرم‌افزاری گوشی خود را به تنظیم اولیه برگردانید و مشکل قطع صدای آن را با چند عمل ساده رفع کنید.

 

 

راهکارهای قطع شدن صدا در گوشی

اگر کاملا ناگهانی و بدون هیچ علت خاصی صدای گوشی شیائومی شما قطع شده است، این احتمال وجود دارد که اختلالات نرم افزاری علت بروز این مشکل هستند. در این شرایط پیشنهاد می شود خودتان طبق روش های زیر برای حل مشکل اقدام کنید.

 

  • بررسی تنظیمات صدای گوشی

قطع شدن صدای گوشی نمایه‌های صوتی یک گوشی قابل تنظیم هستند. به صورت مثال در برخی از گوشی‌های نوکیا و سامسونگ این قابلیت وجود دارد که شما برای حالت ویبره، حالت بی صدا و حالت صدا دار عملکردهای متفاوتی در نظر گرفته باشید.

به طور مثال ممکن است برای حالت صدا دار گوشی، هیچ زنگ و آهنگی انتخاب نشده باشد به همین دلیل در صورتی که گوشی شما زنگ بخورد یا هرگونه هشداری برای گوشی فعال شود، هیچ صدایی را نشنوید. به همین دلیل اولین راه حل این است که تنظیمات تماس و صدای گوشی را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

 

  • بررسی هندزفری و هدفون بلوتوثی

قطع شدن صدای گوشی اگر شما هم از دسته افرادی هستید که خیلی زیاد از هندزفری بلوتوث یا هدفون استفاده‌ می‌کنید، حتما عملکرد صدای گوشی موتورولا بدون تجهیزات جانبی را تست کنید. تست صدای گوشی بدون هندزفری بلوتوث خیلی ساده‌تر است و ابهام خاصی وجود ندارد. تنها کافیست اتصال هندزفری بلوتوث با گوشی را قطع کنید، بلوتوث گوشی را خاموش کنید و سپس تست صدای گوشی را انجام دهید. اما در مورد هندزفری سی‌می‌این مورد ک‌می‌متفاوت‌تر است.

اگر زمان وصل کردن هندزفری سی‌می‌به گوشی، هیچ صدایی را نمی‌شنوید اما بدون هندزفری سی‌می‌گوشی به خوبی کار‌ ‌می‌کند به صورت قطعی خراب بودن هندزفری سی‌می‌را نشان ن‌می‌دهد. ممکن است در شرایطی جک هدفون گوشی کثیف شده باشد و مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه به علت وجود گرد و غبارهای بیش از حد در جک گوشی، اختلالات متفاوتی در عملکرد هندزفری گوشی پیش بیارد.

احتمال دارد این مسئله برای اسپیکر بلوتوث نیز پیش بیاید. در کل همیشه تست‌های مختلف را انجام دهید و تجهیزات جانبی را از گوشی جدا کنید تا بهتر متوجه شوید که مشکل به صورت قطعی مربوط به گوشی است یا خیر. ممکن است تنها هندزفری، هدفون یا اسپیکر بلوتوث شما خراب باشد.

 

  • استفاده از حالت Safe Mode

قطع شدن صدای گوشی حالت Safe Mode به شما اجازه‌ می‌دهد تا عملکرد گوشی را بدون تاثیر پذیری از برنامه‌ها و نرم افزار‌ها مشاهده کنید. ابتدا گوشی را در حالت سیف مود اجرا کنید. اگر مشکلات مختلف مربوط به صدای گوشی مانند مشکل قطع شدن صدای گوشی، مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه، مشکل کم شدن صدا مکالمه، مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه و موارد مشابه همچنان ادامه داشت به این معنی است که‌ میکروفون و اسپیکر گوشی دچار مشکلات سخت افزاری شده است. اما در صورتی که بعد از اجرای گوشی در حالت سیف مود، صدای موبایل به حالت اولیه برگشت، یعنی عملکرد صوتی تحت تاثیر برنامه‌های گوشی یا هرگونه اختلالات نرم افزاری به وجود آمده است.

 

  • بررسی مشکلات نرم افزاری گوشی

قطع شدن صدای گوشی بعد از اینکه گوشی را در حالت سیف مود اجرا کردید و متوجه شدید که دلیل قطع شدن صدای گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری است حالا باید منشا به وجود آمدن مشکل را پیدا کنید. اگر به تازگی برنامه خاصی روی گوشی نصب کرده‌اید و از امنیت آن به طور کامل مطمئن نیستید، بهتر است برنامه‌های مشکوک و مخرب را حذف کنید.

در صورتی که برنامه‌های مخرب را حذف کردید، تنظیمات گوشی را مجدد چک کرده اید اما باز هم مشکلات قطع شدن صدای گوشی و قطع شدن صدای مکالمه گوشی آیفون سرجایشان هستند، بهتر است گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید. البته قبل از اینکار چند بار موبایل را ریست و خاموش روشن کنید.

 

  • بررسی مشکلات سخت افزاری گوشی

قطع شدن صدای گوشی

 

قطع شدن صدای گوشی اگر با اجرای حالت سیف مود متوجه شدید که قطع شدن صدای گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری است، باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید تا مشکل گوشی را حل کند. گاهی اوقات به دلیل ضربه‌های محکم و استفاده نکردن از گارد گوشی، خیس شدن موبایل و موارد مشابه،‌ میکروفون و اسپیکر گوشی دچار مشکل‌ ‌می‌شوند که در نهایت منجر به قطع و وصل شدن صدای گوشی در زمان مکالمه‌ ‌می‌شود.

اگر تنها درگیر مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی آیفون یا سامسونگ، این مورد را با تعمیرکار درمیان بگذارید تا ابتدا‌ میکروفون را تعمیر کند. اما اگر مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه و همچنین مشکل پخش موسیقی در گوشی وجود دارد، احتمال خیلی زیاد اسپیکر گوشی نیاز به تعمیر و یا حتی تعویض دارد.

 

 

  • پاکسازی گریل‌های اسپیکر

قطع شدن صدای گوشی در صورتی که با علت قطع شدن صدای اسپیکر گوشی مواجه شدید، ممکن است بلندگوها به وسیله گرد و غبار پوشیده شده باشند. شما باید به منظور رفع مشکل، گریل‌های اسپیکر را تمیز کرده تا بتوانید بخش‌های مسدود شده را پاکسازی کنید. شما‌ می‌توانید کار خود را با دمیدن در بخش مربوط به بلندگو، انجام دهید. توجه داشته باشید که هیچوقت از جاروبرقی یا سایر ابزارها به منظور پاکسازی اسپیکر دستگاه استفاده نکنید.

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن گریل‌های اسپیکر را‌ می‌توان به وسیله مسواک عنوان کرد؛ البته فراموش نکنید که این کار را باید با تمرکز و احتیاط انجام دهید. فراموش نکنید که این مورد را‌ می‌توان به عنوان یکی از رایج‌ترین دلایل کم شدن صدای مکالمه و قطع شدن صدای گوشی سامسونگ و سایر برندها عنوان کرد.

 

  • ریست کردن تنظیمات گوشی

اگر با هیچ یک از روشهای ذکر شده مشکل قطع شدن کامل صدای گوشی برطرف نشد پیشنهاد‌ ‌می‌کنیم تنظیمات گوشی خود را ریستارت کنید. برای این کار از قسمت تنظیمات گوشی وارد General Management شوید. سپس Reset را انتخاب کنید و در صفحه بعد روی گزینه Reset settings اشاره کنید. سپس مجددا گزینه Reset settings را انتخاب کرده و در صورت لزوم پسورد گوشی را وارد کنید. با این کار گوشی شما ریست فکتوری موبایل شده و تنظیمات آن به حالت اولیه باز‌ ‌می‌گردد.

 

  • بررسی خطاهای نرم افزاری

قبل از این که بخواهید وارد بررسی و عیب‌یابی‌های سخت افزاری شوید، بهتر است مشکلات احتمالی نرم افزاری را مورد بررسی قرار دهید. در حقیقت شما با انجام این کار، مطمئن خواهید شد که با کدام یک از خطاهای سخت افزاری یا نرم افزاری مواجه هستید و بدین ترتیب، امکان تصمیم‌گیری صحیح برای شما فراهم‌ می‌شود.

 

تفاوت حافظه داخلی و حافظه ایکلود ایفون چیست؟

 

این مطلب برای شما مفید بوده است؟
منبع: وبسایت ادج ای تی
نظرات کاربران
نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

edgeit
مدل گوشی مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.