کاربردهای شماره مجازی چیست و چرا باید داشته باشم!؟

کاربردهای شماره مجازی

کاربردهای شماره مجازی از آن‌جایی که ما کاربران ایرانی با تحریم‌های مختلفی از جانب کشورهای گوناگون رو به رو هستیم، امکان استفاده مستقیم از برخی اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها را نداریم. شماره مجازی یکی از روش‌های دور زدن این محدودیت‌ها است تا ما بتوانیم در سایت‌های خارجی، حساب کاربری بسازیم و از آنها استفاده کنیم. داشتن شماره مجازی، می‌تواند به ما در ساخت اپل آیدی یا ساخت هر اشتراک دیگری کمک کند.

 

 

آشنایی با شماره مجازی

کاربردهای شماره مجازی شماره مجازی (Virtual phone number) در واقع، یک شماره بدون ماهیت فیزیکی است که به شما امکان برقراری تماس، ساخت اکانت در اپلیکیشن‌های خارجی و… را می‌دهد. این شماره‌های مجازی، هیچ سیم‌کارتی ندارند ولی از طریق برخی برنامه‌ها یا وبسایت‌ها، ساخته می‌شوند و به شما امکانات یک سیم‌کارت واقعی را ارائه می‌دهند. در برخی از برنامه‌های خارجی، شماره تلفن و لوکیشن ایرانی پذیرفته نمی‌شود و ما مجبور به استفاده از این شماره‌های مجازی می‌شویم.

 

کاربردهای شماره مجازی

پس از پاسخ به سوال شماره مجازی چیست؟! اطلاع از کاربرد این سرویس، مهمترین نکته‌ای است که باید بدان بپردازیم.  با اینکه مهم‌ترین کاربرد شماره مجازی ثبت نام و احراز هویت در سایت و اپلیکیشن‌های خارجی است اما این تنها یکی از کاربردهای شماره مجازیست. شما به وسیله شماره مجازی می‌توانید با مشتریان خود در سراسر دنیا به راحتی ارتباط برقرار کنید، در شبکه‌های مجازی برای خود یک صفحه بسازید و یا با خارج از کشور تماس بگیرید. در ادامه به طور مفصل‌تری در مورد هر کدام از این موارد صحبت کرده‌ایم.

 

  • خدمات ارتباط با مشتری

کاربردهای شماره مجازی یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ساخت شماره مجازی، کاربرد آن برای بهبود ارتباط با مشتری است. امروزه، یکی از شروط موفقیت در تجارت‌های کوچک و بزرگ، ارتباط ‌سازی با مشتریان و کاربران هدف از راه‌های مختلف است، که این مورد نیازمند ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود خواهد بود. جالب است بدانید با اینکه هنوز برخی از افراد معتقدند استفاده از شماره ثابت برای کسب اعتماد مشتریان بهتر است، اما آمارها نتایج دیگری را نشان می‌دهد. براساس نظر سنجی KPMG2021، حدود 69 درصد کارکنان از شماره مجازی استفاده می‌کنند، چراکه در این سال‌ها رسیدگی به تماس‌ها و پشتیبانی از طریق شماره ثابت عملکرد چندان موثری نداشته است.

در واقع بسیاری از کسب‌و‌کارهای حرفه‌ای برای بهبود و ارتباط‌سازی خود با افراد، خرید شماره مجازی را جایگزین خطوط تلفن ثابت خود کرده‌اند! مزایایی همچون نداشتن محدودیت مکانی، بی‌نیازی از سیم کارت، ساخت اکانت‌های مختلف، قابلیت استفاده در دستگاه‌های متعدد، بی‌نیازی از احراز هویت و حفظ حریم خصوصی و… استفاده از شماره مجازی را معقول ساخته است. در نتیجه شما از شماره مجازی می‌توانید برای ادغام کردن سرویس CRM، ایمیل و یا هرپلتفرم سازمانی دیگری که دارید، استفاده کنید.

 

  • استفاده در سایت های خارجی

کاربردهای شماره مجازی یکی از پرکاربردترین مواردی که ساخت شماره مجازی رایگان را برای کاربران ایرانی ضروری کرده است، تحریم بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های خارجی است که برای استفاده از خدمات آن‌ها نیاز به وریفای شماره خواهد بود. با ساخت شماره مجازی به راحتی می‌توان از خدمات سایت‌ها و پلتفرم‌های بین‌المللی که دسترسی به سرویس‌های خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده اند، استفاده کرد. به عنوان مثال، در حال حاضر تب وتاب استفاده از هوش مصنوعی از جمله چت جی پی تی در جهان بسیار داغ است، اما ما ایرانی‌ها برای استفاده از آن با محدودیت روبه‌رو هستیم. بنابراین، اگرچه تحریم و محدودیت‌های موجود خاطر ما را آزرده می‌کند، اما خبرخوب این است که اگر شما صاحب یک شماره مجازی باشید، دیگر نگرانی بابت این تحریم‌ها نخواهید داشت و به سادگی می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

 

  • ساخت اکانت شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از کاربردهای رایج شماره مجازی، استفاده از آن برای ساخت اکانت شبکه‌های مجازی مختلف است. با ساخت شماره مجازی، بدون نیاز به خرید سیمکارت برای هر اکانت، می‌توانید حساب‌های متعددی برای خود بسازید که همین امر، موجب کاهش هزینه‌های شما خواهد شد.

با شماره مجازی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی بدون استفاده از شماره اصلی خود، فعالیت کنید و امنیت حریم خصوصی خود را بالاتر ببرید. در ضمن شماره مجازی منجر به حفظ موقعیت مکانی شما و عدم نمایش آن به سایر افراد می‌شود. این بدین معناست که شما به راحتی می‌توانید از داخل ایران با پیش‌شماره کشورهای دیگر، با سایر کشورهای خارجی بدون اینکه موقعیت مکانی شما برای آن‌ها آشکار شود، ارتباط بگیرید.

 

  • برقراری تماس با خارج از کشور

کاربردهای شماره مجازی اگرچه ما به لطف تلگرام، ایمو، واتس اپ و یا سایر پلتفرم‌های مجازی دیگر می‌توانیم به راحتی با دوستان و خانواده خود در خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم، اما شماره‌های مجازی هم  برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک با سایر افراد در کشورهای خارجی را با سهولت بیشتر و همچنین هزینه‌های بسیار کمتری امکان‌پذیر کرده‌است. برقراری تماس با کشورهای خارجی علاوه بر لزوم خرید سیمکارت‌های خارجی، هزینه‌های تماس گزافی را نیز به دنبال خواهند داشت، که شماره مجازی این موارد را مرتفع کرده است. بنابراین اگر به هر دلیلی به این پلتفرم‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید به راحتی یک شماره مجازی بخرید و از طریق آن با دیگران تماس بگیرید و یا پیام ارسال کنید.

 

  • خدمات ساخت ایمیل

آخرین کاربرد شماره مجازی که قصد داریم در این مطلب بدان اشاره کنیم، ساخت ایمیل با شماره مجازیست. گاها ممکن است بخواهید با شماره‌ای غیر از شماره خودتان یک ایمیل بسازید، در این صورت می‌توانید از شماره مجازی استفاده کنید!

 

نحوه تشخیص شارژر اصلی از تقلبی و تفاوت‌های آن

 

مزایا و معایب استفاده از شماره مجازی

با اینکه شماره مجازی در بسیاری از مواقع بسیار کارآمد و راه گشاست، اما با این وجود معایبی هم دارد؛ به همین علت این بخش از مطلب را با دقت مضاعف مطالعه کنید.

  • مزایای شماره مجازی

  1. دسترسی به تلفن در همه جا و نداشتن محدودیت مکانی
    با شماره مجازی می‌توانید در همه جا به شماره دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. به طور مثال فرض کنید یکی از مشتری‌ها با شماره محل کارتان تماس می‌گیرد و شما درحالی‌که در منزلتان نشسته‌اید، تماس او را پاسخ می‌دهید.
  1. نیاز به سخت افزار ندارید
    شماره‌های مجازی روی تلفن یا لپ تاپ‌تان قرار دارند و به همین علت برای استفاده و دسترسی به آن فقط به اینترنت نیاز دارید. البته ممکن است اگر بخواهید از شماره‌های مجازی برای سازمان و یا یک مجموعه بزرگ استفاده کنید، وسایل و تجهیزات خاصی مانند Voip لازم باشد؛ اما به عنوان یک کاربر عادی به هیچگونه سخت‌افزار پیچیده و خاصی نیاز ندارید.
  1. حفظ اعتبار کسب وکار و امکان استفاده از یک شماره برای تمام تیم
    یکی از مزیت‌های مهم شماره مجازی، حفظ اعتبار کسب و کار و جلب اعتماد مشتری است. شماره‌های مجازی همانند شماره‌های ثابت یک سرشماره مشخص دارند و شما می‌توانید برای هربار ارتباط با مشتری، ارسال پیامک و یا تماس از یک شماره استفاده کنید. در نتیجه کاربران راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و این به نفع کسب و کار شماست! شاید با خودتان بگویید که شماره ثابت هم چنین مزیتی را دارد پس چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم؟ معمولا تلفن‌های ثابت همیشه مشغول هستند، بنابراین شماره مجازی این امکان را به اعضای تیم پشتیبانی و فروش می‌دهد تا بتوانند به صورت همزمان از طریق یک شماره با تمامی مشتریان در ارتباط باشند.
  1. هزینه مناسب و مقرون به صرفه
    طبیعتا اگر بخواهید برای یک سازمان بزرگ باصدها کارمند از شماره ثابت استفاده کنید، باید هزینه قابل توجهی را هم بابت آن پرداخت کنید که امروزه با وجود شماره‌های مجازی، کار چندان منطقی نیست! از آنجایی‌که شماره‌های مجازی در بستر اینترنت کار می‌کنند، فارغ از اینکه صاحب کسب و کار بزرگ و یا کوچک هستید، شماره‌های مجازی کاملا مقرون به صرفه هستند.
  1. مدیریت تماس ها و گفتگوها
    با خرید شماره مجازی می‌توانید تماس‌ها، پیامک‌های ارسالی، دریافتی و بسیاری از فاکتورهای دیگر را مدیریت کنید که این مزیت شماره مجازی برای کسب و کارها اهمیت بیشتری دارد. این آمارها به شما کمک می‌کند تا تماس‌های خود را ساده‌تر تجزیه و تحلیل کنید و به یک گزارش دقیق از کسب وکارتان برسید.
  • معایب شماره مجازی

کاربردهای شماره مجازی کاربردهای شماره مجازی تا اینجا در مورد 5 تا از بهترین مزیت‌های شماره مجازی رایگان یا پولی صحبت کردیم، اما معایب شماره مجازی چیست؟ ایا تابه حال تجربه دریافت تماس و یا پیامک از شماره‌های مجازی را داشته‌اید؟ متاسفانه برخی از افراد سودجو از شماره‌های مجازی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند و از آنجایی‌که دیگر به شماره اصلی فرد دسترسی نداریم، امکان پیگیری وجود ندارد. به همین علت به هر شماره مجازی اعتماد نکنید! از طرف دیگر ممکن است سازمان‌ها برای استفاده از شماره‌های مجازی با محدودیت‌هایی مواجه شوند، به همین علت قبل از خرید شماره مجازی حتما در مورد شرایط و قوانین آن پرس‌وجو کنید.

 

 

این مطلب برای شما مفید بوده است؟
منبع: وبسایت ادج ای تی
نظرات کاربران
نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

edgeit
مدل گوشی مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.