کد لغو دایورت در همراه اول

کد لغو دایورت در همراه اول

کد لغو دایورت در همراه اول همه ما با دایورت کردن تماس‌ها آشنا هستیم و شاید حداقل چند باری هم این کار را انجام داده‌ایم؛ اما در رابطه با لغو دايورت ممکن است به مشکل بربخوریم. آیا غیر فعال کردن دایورت تماس‌ها به آسانی دایورت کردن آن‌ها انجام می‌شود یا اینکه اندکی دردسر بیشتری دارد؟ با ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

اگر تماس‌های زیادی از خطوط تلفن‌های ثابت محل کار خود دارید و می‌خواهید در ساعات غیراداری نیز پاسخ‌گوی آن‌ها باشید، بهترین کار انتقال تماس‌ها به خطی است که همیشه همراه شماست. دایورت یا انتقال تماس باعث می‌شود تا مجبور نباشید برای پاسخ به تلفن در محل حضور داشته باشید.

حتی در مسافرت نیز می‌توانید با انتقال تماس‌های منزل و محل کار به خط تلفن همراه خود خیال‌تان از خانواده و کسب و کارتان راحت باشد. در گذشته این عمل فقط برای تلفن‌های همراه ممکن بود. اما با پیشرفت تکنولوژی می‌توان بر روی خطوط تلفن همراه نیز تماس‌ها را منتقل کرد. اما بسیاری از کاربران قادر به قطع تماس‌ها و لغو این امکان نیستند.

 

کد لغو دایورت در همراه اول

اپراتور همراه اول همچنان محبوب‌ترین سرویس دهنده خطوط تلفن همراه در کشور است. دارندگان سیم کارت همراه اول می‌توانند به راحتی تماس‌های خود را روی هر شماره دلخواهی دایورت کنند. لغو دایورت نیز در سیم‌کارت‌های همراه اول، به آسانی انجام پذیر است. در ادامه دو روش را برای این کار، توضیح خواهیم داد:

اگر شما دیگر نمی‌خواهید از قابلیت سرویس انتقالِ تماس همراهِ اول استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از چند روش آن را غیرفعال کنید:

 

  • برای غیرفعال کردن دایورت‌های تنظیم شده کد دستوری #21#* آسان‌ترین روش ممکن است.
  • همان کد دستوری مورد نیاز برای فعال‌سازی، برای لغو درخواست انتقال تماس نیز قابل استفاده است.

 

  • عدد ۲۴۳ را به سرشماره 009810 در پیامکی ارسال کنید.

 

  • می‌توانید کد دستوری #002## را شماره‌گیری کنید.

 

  • می‌توانید به بخش تنظیمات تماس گوشی همراهتان رفته و در آن‌جا گزینه انتقال تماس‌ها را غیرفعال کنید. برای این کار، شما همان مراحل فعال‌سازی انتقال تماس در سیستم اندروید را باید انجام دهید، فقط با این تفاوت که در مرحله آخر باید گزینه Disable را انتخاب کنید.

 

 

 

کد لغو دایورت در همراه اول

لغو دايورت همراه اول با کد دستوری

برای خروج از دايورت همراه اول با استفاده از کد لغو دایورت همراه اول به صفحه تماس گوشی خود بروید؛ سپس کد زیر را شماره‌گیری نمایید:

 

#21#*

به همین سادگی تمام تماس‌هایی را که منتقل کرده‌اید از جمله دایورت دائمی، دایورت در حالت مشغول و دایورت عدم پاسخ‌گویی لغو و غیرفعال می‌شوند.

بعد از شماره‌گیری کد دستوری بالا، کمی منتظر بمانید تا پیغام Call forwarding unconditionally Registration was successful را مشاهده کنید.

 

کد لغو دایورت در همراه اول کد دستوری بالا را می‌توانید در تمامی تلفن‌های همراه وارد کرده و به راحتی، تماس‌های خود را از حالت دایورت، خارج کنید. علاوه بر این کد، شما می‌توانید از طریق دستگاه‌های تلفن همراه هوشمند خود نیز، انتقال تماس‌ها را غیر فعال کنید. برای این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

لغو دایورت یک شماره به شماره دیگر با استفاده از منو خود دستگاه

چگونه دایورت را لغو کنیم ؟ برای لغو دایورت از طریق گوشی موبایل خود:

  1. به منوی  Divert یا Call Forwarding (انتقال تماس) بروید.
  2. گزینه‌ی Call Forwarding را غیرفعال کنید.

در گوشی‌های اپل و سیستم عامل iOS هم برای رهایی از دایورت مسیر زیر را دنبال کنید:

  • Setting > phone> call forwarding

 

 

غیر فعال کردن دایورت همراه اول در اندروید

در سیستم‌عامل اندروید به صفحه Phone گوشی خود بروید. از گوشه سمت راست بالای صفحه گزینه More را تپ کنید. سپس Settings و گزینه More Settings را انتخاب نمایید.

سپس Call Forwarding را انتخاب کنید. روی Voice call بزنید و گزینه Always forward را تپ کنید.

حالا در پنجره زیر دکمه Turn off را بزنید تا دایورت خاموش شود.

می‌توانید از دو روش بالا برای غير فعال كردن دايورت همراه اول استفاده کنید.

 

مقایسه دوربین ایفون 12 با ایفون 12 پرو

 

نکته مهم!
کد لغو دایورت در همراه اول | روش‌های گفته شده در این بخش، برای سیم‌کارت‌های همراه اول بودند؛ اما باید بدانید که تفاوتی نمی‌کند از چه سیم‌کارتی استفاده می‌کنید؛ سیم کارت شما چه همراه اول باشد، چه ایرانسل یا رایتل، با استفاده از مراحلی که گفته شد، می‌توانید از طریق دستگاه تلفن همراه، دایورت تماس‌های خود را غیر فعال کنید.

 

کد شارژ اضطراری همراه اول

 

 

این مطلب برای شما مفید بوده است؟
نظرات کاربران
نظرات توهین آمیز، نژاد پرستانه و زننده تایید نخواهد شد.
نظراتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشند و یا لینک سایر وبسایت ها در آن باشد تایید نمی شود.
لطفا در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده نفرمایید.
از ارسال کامنت نامرتبط با موضوع این مقاله پرهیز کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

edgeit
مدل گوشی مورد نظر خود را در کادر زیر وارد نمایید.